Bel ons vandaag 074 – 278 29 92 | info@tbh.nl
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Rotex GS DKM

ROTEX® GS DKM spelingsvrije servokoppelingen

Spelingvrije servokoppeling voor grote radiale uitlijnfouten

De ROTEX GS DKM is een dubbel-cardanische servokoppeling (elastomeerkoppeling) voor het compenseren van grote verplaatsingen.

De naven en het tussenstuk (tussenas) zijn van aluminium, waardoor het tussenstuk te combineren is met alle naafvarianten in dezelfde maat.
Het assortiment dubbel-cardanische servokoppelingen omvat zowel wrijvingsverbindingen zonder spiebaan als positieve verbindingen met spiebaan.

Rotex GS DKM

Rotex GS DKM Beschrijving van servokoppelingen:

Onze servokoppelingen zijn torsiestijve, flexibele askoppelingen als verbindingselement tussen de aandrijfeenheid en de transducer. Ze brengen het koppel spelingvrij en onder de juiste hoek over. Dit betekent dat onze spelingsvrije askoppelingen uiterst nauwkeurig zijn. Tegelijkertijd maken ze de compensatie van radiale, axiale en hoekverplaatsingen mogelijk. Door de grote verscheidenheid aan koppelingstypen en naafuitvoeringen zijn wij in staat voor vrijwel elke toepassing de juiste koppeling te leveren.

Geen speling van de servokoppeling:

De spelingsvrije servokoppelingen (elastomere koppelingen) van de ROTEX® GS zijn grotendeels gebaseerd op de geometrie van de ROTEX® GS-spiders, naast de klauwgeometrie van de koppelingsnaven. Deze zijn zo ontworpen dat de bolle tanden van het wielkrans onder voorspanning rusten in de concave klauwen van de koppelingsnaaf. In combinatie met de rechte tanden is er een lage vlaktedruk en een verhoogde stijfheid van het koppelingssysteem.

Tandkranzen van de servokoppeling:

De elastische tandwielen van onze elastomeer koppelingen zijn leverbaar in vijf verschillende Shore hardheden. Hierdoor kan de koppeling qua torsiestijfheid en trillingsgedrag eenvoudig worden aangepast aan de individuele omstandigheden van een toepassing. De tanden van het wielkrans nemen de verplaatsingen op en worden via een lijf radiaal in de binnendiameter ondersteund. Dit voorkomt overmatige vervorming naar binnen of naar buiten bij sterke acceleraties of hoge snelheden. De toegestane omgevingstemperatuur is afhankelijk van de Shore-hardheid van de spin.

kenmerken

  • Holle-askoppeling met geïntegreerd klemsysteem voor holle-asverbindingen
  • Korte constructie
  • Snelle montage
  • Zelfcentrerende klemverbinding
  • Te combineren met verschillende naafontwerpen
  • Torsioneel elastisch
  • Axiaal steekbaar
  • Compensatie axiaal, radiaal, hoekig
  • ATEX-compatibel

kenmerken

  • dubbele cardanische servokoppeling / elastomeer koppeling
    met of zonder spiebaan
  • Naafvarianten in dezelfde maat kunnen worden gecombineerd
  • De naven en de spacer zijn gemaakt van aluminium
  • Spelingvrij
  • Torsioneel elastisch
  • Axiaal steekbaar
  • Compensatie axiaal, radiaal, hoekig
  • Trillingsdemping
  • Onderhoudsvrij

Datasheet

Contact...

Technisch Bureau Hengelo
Binnenhavenstraat 81
7553 GH  HENGELO
telefoon 074 – 278 29 92 – fax 074 – 298 29 93
mail: info@tbh.nl

Chat openen
1
Hallo 👋
Kunnen we je ergens mee helpen?