Een 4-polige elektromagnetische koppeling EMSL310/DF-R geleverd op een “skid uit één stuk” bestaande uit een “op maat gemaakt” lagerhuis, de elektromagnetische koppeling, een flensas om de aftakas aan te sluiten, en een flens om de pomp aan te sluiten.
Dit alles maakt een eenvoudige en snelle installatie van het koppelingssamenstel direct op bijvoorbeeld een brandblus-installatie mogelijk. De koppeling, aangedreven op 24VDC, kan tot 1800 Nm overbrengen bij 2300 tpm.
Pneumatische, getande koppeling DPG06-SAE-SG
De DPG06-SAE-SG pneumatische, getande koppeling met aangepaste flens en spiebaannaaf is ontwikkeld voor directe koppeling tussen de SAE flexibele flenskoppeling gemonteerd op het ICE-vliegwiel en de aandrijfas, binnen een seriehybride motor.
Via haar technisch bureau ontwerpt en ontwikkelt MWM Brakes & Clutches ad-hocoplossingen om haar producten aan te passen aan de constructie- en montagebehoeften van de klant.
Elektromagnetische veeraangedreven enkele schijf NEMA flens FN185-vierkante rem
Voor een gereedschapsmachinebedrijf ontwikkelde MWM een elektromagnetische veerbediende enkele schijfrem met flensverbinding die ontworpen is om te communiceren met NEMA-standaardflenzen, de FN185-Square-rem.
Deze rem wordt zonder extra werkzaamheden tussen de motor en de versnellingsbak gemonteerd, zodat hij zelfs op reeds bestaande machines kan worden geïntegreerd, waardoor de machine zelf volledig stopt als een noodrem nodig is.
De grootste uitdaging tijdens het productontwerp was het combineren van de noodzaak om de standaard remafmetingen te behouden en de opmerkelijke afmetingen van de motoras van de klant. Daarom werd een ad-hocoplossing onderzocht door gebruik te maken van een spanklem om het remkoppel op een wrijvingsgebonden manier over te brengen tussen de motoras en de remnaaf. Dankzij deze oplossing zou het mogelijk kunnen zijn om de standaard algemene remafmetingen onaangetast te houden, ondanks de grotere afmetingen van de remas.
Pneumatische veerbediende remklauw PPT-N 070
Na een lange en nauwgezette ontwerp- en testfase is MWM verheugd de productie aan te kondigen van zijn grootste en krachtige veerbediende pneumatische remklauwrem, de PPT-N070.
Dankzij de dubbele zuigers en de met vierkante draad versterkte veren is de PPT-N070 in staat tot zeer hoge remkoppels (tot 50.000 Nm met schijf Ø1525 mm), terwijl de kleinere afmetingen behouden blijven die typisch zijn voor de remmen gemaakt door MWM (de diameter van de boegschroef is slechts 26cm!)
Ondanks de opmerkelijke kracht die door de veren wordt geproduceerd en die nodig is om deze koppels te garanderen, blijft de ontluchtingsdruk onaangetast met slechts 6 bar. Naast het garanderen van deze prestaties, behoudt de remklauwrem PPT-N070 alle voordelen die verband houden met het door MWM gepatenteerde zelfuitlijnende systeem met orthogonaal glijden, dat een revolutionaire orthogonale bewegingsvrijheid mogelijk maakt. Dankzij dit systeem is het mogelijk om remklauwen te hebben met een perfecte zelfuitlijning ten opzichte van de schijf of rail en een snellere en eenvoudigere installatie.
DE ELEKTROMAGNETISCHE KOPPELING SPECIFIEK ONTWIKKELD VOOR VERBRANDINGSMOTOREN: DE DF-GT COMPACT
Vanwege de groeiende behoefte om verbrandingsmotoren aan te sluiten en los te koppelen van hun verschillende componenten zoals pompen, compressoren en generatoren, heeft M.W.M. heeft een nieuwe configuratie van de elektromagnetische 4-polige koppeling ontworpen en ontwikkeld: de DF-GT compact.
Deze elektromagnetische koppeling heeft het grote voordeel dat deze rechtstreeks op de motor is aangesloten, via een zeer flexibele koppeling, waardoor:
– Een gemakkelijke “plug & play” installatie dankzij de flens SAE J620
– Een ongelooflijk compact ontwerp
– Een vermogen om trillingen te dempen en verkeerde uitlijningen te compenseren
– Een uitzonderlijk aanpassingsvermogen aan verschillende toepassingen
In de mijnbouw M.W.M. POTP-N680-Speciale veerbediende, hydraulisch geloste remklauwremmen worden gebruikt voor het vasthouden en in noodgevallen stoppen van treinwagons.
De revolutionaire orthogonale bewegingsvrijheid, gepatenteerd door M.W.M., zorgt ervoor dat iedere M.W.M. remklauw die op de wagen moet worden geïnstalleerd en om de remblokken tegen een rail te drukken.
Dankzij deze opstelling kunnen de pads ± 10 mm axiale railbeweging opvangen en perfect op de rail passen.
Deze remklauw biedt een instelbare remveerkracht om te hard remmen te voorkomen.
Deze remklauw wordt gebruikt bij een storing van de bedrijfsrem en maakt het mogelijk een wagen tot stilstand te brengen met een vooraf bepaalde vertraging.
Electromagnetische tandrem.
Een Noorse fabrikant van vissersboten had de behoefte om nieuwe boten met hybride voortstuwing te ontwikkelen, die gemakkelijk konden overstappen van diesel naar elektrisch, waardoor reizen in beschermde zeegebieden mogelijk werd en havens konden worden binnengevaren zonder gevolgen voor het milieu. De vereisten waren compacte afmetingen en een hoog koppel. Daarom hebben wij een elektromagnetische tandkoppeling met elastisch scharnier ontworpen en ontwikkeld, ook op maat. Een normaal gesloten veiligheidskoppeling, voorzien van een veer, waardoor de beweging van de dieselmotor naar de elektromotor kon worden overgebracht. Elektromotor die op zijn beurt als generator fungeerde om de batterijen op te laden en de elektriciteitsvoorzieningen te voeden.
Pneumatische veerbelaste, getand rem
M.W.M. heeft een grote pneumatische getande rem ontworpen en vervaardigd die de beugel van een testapparatuur op zijn plaats kan houden.
Wanneer de beugel de horizontale vaste positie bereikt, grijpt de rem in en houdt de beugel vast.
De bevestigingsgaten van deze rem liggen in fase met de spiebaan van de naaf (beugel): hierdoor kunnen vaste punten in vaste posities worden vastgezet.