Bel ons vandaag 074 – 278 29 92 | info@tbh.nl
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

Rotex GS-P ETP

ROTEX® GS P ETP spelingsvrije servokoppelingen

Servokoppeling met hydraulische klembus voor snelle en frequente montage

De ROTEX GS P ETP-naaf met geïntegreerde, uiterst nauwkeurige hydraulische klembus is speciaal ontworpen voor snelle en frequente montage.

De naaf van onze spelingsvrije servokoppeling (elastomeer koppeling) is gemaakt van staal en is met slechts één schroef wrijvingsvast en veilig op de as bevestigd. Ook na veelvuldige montage / demontage wordt een hoge rondloopnauwkeurigheid gegeven. Dit zorgt voor een rustige loop, zelfs bij hoge snelheden. Montage zonder axiale naafverplaatsing.

Rotex GS-P ETP

Rotex GS-P ETP: Beschrijving van servokoppelingen:

Onze servokoppelingen zijn torsiestijve, flexibele askoppelingen als verbindingselement tussen de aandrijfeenheid en de transducer. Ze brengen het koppel spelingvrij en onder de juiste hoek over. Dit betekent dat onze spelingsvrije askoppelingen uiterst nauwkeurig zijn. Tegelijkertijd maken ze de compensatie van radiale, axiale en hoekverplaatsingen mogelijk. Door de grote verscheidenheid aan koppelingstypen en naafuitvoeringen zijn wij in staat voor vrijwel elke toepassing de juiste koppeling te leveren.

Geen speling van de servokoppeling:

De spelingsvrije servokoppelingen (elastomere koppelingen) van de ROTEX® GS zijn grotendeels gebaseerd op de geometrie van de ROTEX® GS-spiders, naast de klauwgeometrie van de koppelingsnaven. Deze zijn zo ontworpen dat de bolle tanden van het wielkrans onder voorspanning rusten in de concave klauwen van de koppelingsnaaf. In combinatie met de rechte tanden is er een lage vlaktedruk en een verhoogde stijfheid van het koppelingssysteem.

Tandkranzen van de servokoppeling:

De elastische tandwielen van onze elastomeer koppelingen zijn leverbaar in vijf verschillende Shore hardheden. Hierdoor kan de koppeling qua torsiestijfheid en trillingsgedrag eenvoudig worden aangepast aan de individuele omstandigheden van een toepassing. De tanden van het wielkrans nemen de verplaatsingen op en worden via een lijf radiaal in de binnendiameter ondersteund. Dit voorkomt overmatige vervorming naar binnen of naar buiten bij sterke acceleraties of hoge snelheden. De toegestane omgevingstemperatuur is afhankelijk van de Shore-hardheid van de spin.

kenmerken

  • Spelingvrije, trillingsdempende askoppeling met geïntegreerd ETP-snelspansysteem.
  • Snelle montage / demontage, omdat er maar één schroef hoeft te worden aangedraaid.
  • Zeer goede rondloopnauwkeurigheid, ook na meerdere montages.
  • Duizenden keren monteren / demonteren Montage op moeilijk bereikbare plaatsen mogelijk doordat de drukschroef in radiale richting op de as wordt aangedraaid.
  • Kleine inbouwmaten.
  • De naaf kan eenvoudig en nauwkeurig worden afgesteld.
  • Torsioneel elastisch.
  • Axiaal steekbaar.
  • Compensatie axiaal, radiaal, hoekig.
  • ATEX-compatibel.

Datasheet

Contact...

Technisch Bureau Hengelo
Binnenhavenstraat 81
7553 GH  HENGELO
telefoon 074 – 278 29 92 – fax 074 – 298 29 93
mail: info@tbh.nl

Chat openen
1
Hallo 👋
Kunnen we je ergens mee helpen?